Per ser competents tmabé ens hem d'adaptar als contextos culturalment significants. Per exemple, en la nostra cultura la mirada és un factor important en la comunicació per a transmetres confiança, però en altres cultures, en canvi, és de mala educació mirar als ulls de l'altra gent.
Hi ha quatre tipus de coneixement i habilitats que són component de la competència comunicativa:
Competència lingüística/gramatical
Fa referència al domini del codi lingüístic i s'ocupa de:
- Nivell fonològic: fa referència als quatre nivells de codis lingüístics.
- Nivell morfològic: sons i fonemes de cada llengua.
- Nivell sintàctic: com es formen les frases.
- Nivell lèxic i semàntic: com es formen les paraules.
Fa referència a les regles socioculturals. El propòsit que tenim quan parlem és el de convèncer a l'altre perquè pensi com nosaltres. Per això ens hem d'adaptar segons la situació en la qual ens trobem i les regles socials d'allà.
Competència discursiva
Fa referència a la combinació de fonemes gramaticals i significats per aconseguir un text coherent i cohesionat.
- Coherència: el missatge i les seves idees són pertinents.
- Cohesió: tot el que es diu està lligat.
Un bon comunicador fa servir moltes estratègies per ser-ho, per se el més eficaç possible. Ha d'aconseguir el màxim d'efectivitat en allò que s'ha proposat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada